петак, 24. јануар 2014.

BEL I ONIA(2) – PELAZGI I HELENI (1)

U ovoj priči biće izvršena analiza odnosa Helena i Pelazga kroz priče iz Knjige šest,  ERATO:  „Kako je Miltijad osvojio ostrvo Lemno“ i „Pelazgi Napuštaju ostrvo“  oca istorije. Herodot je lukav čovek i kad želi da kaže ili objasni negativne osobine Helena on te reči stavlja u usta drugima, kao da su oni to rekli. Površno čitanje njegovih priča, može da nas dovede u zabludu, zato ih treba analizirati do svih detalja i proveriti kroz primere od nepamtiveka do danas.Ovakve priče koje su došle iz tame prošlosti uvek nose poruke i pouke, koje treba sagledati i naučiti. Međutim, Herodot je sve poruke šifrirao da ne bi imao BELAJA u sredini u kojoj i sa kime je živeo, iz tog razloga njegove priče treba dešifrovati, a to znači da treba pronaći i ključ po kome to treba i uraditi. Mada je taj ključ u prethodnim pričama već posredno ukazan, on će u nastavku priča biti razgonetnut i posebno naglašen.

Kako je Miltijad osvojio ostrvo Lemno

137) A Lemno je Miltijad, sin Kimonov, zauzeo na ovaj način. Atinjani su bili proterali Pelazge iz Atike. Da li su tom prilikom pravedno postupili ili nepravedno, to ne mogu da kažem, navodim samo ono što su drugi rekli. Heketaj, sin Hegesandrov u svojoj istoriji, na primer, kaže da su nepravedno postupili. Kad su, naime, Atinjani videli da je zemlja pod Himetom – a koja je Pelazgima bila data kao nagrada što su sagradili bedeme oko tvrđave – lepo obrađena, a ranije je bila rđava i nije ništa vredela, obuzme ih zavist  i zažele da se dočepaju te zemlje, te zbog toga proteraju Pelazge bez ikakvog drugog razloga. A Atinjani sami, na primer, kažu da su pravedno postupili kad su ih proterali. Pelazgi, naime, koji su stanovali pod Himetom, odlazili su u okolinu i vršili ovakva nasilja. Pošto u to vreme ni oni ni drugi Heleni nisu imali robova, odlazile su njihove kćeri po vodu na Eneakrun. I kad god su one dolazile, Pelazgi su ih uvek napadali i vršili nasilje nad njima. I nije im bilo dosta što su to činili, nego su čak pripremali pobunu protiv Atinjana, pa su tom prilikom uhvaćeni na delu. Atinjani su pokazali da su bolji od njih time što, iako su imali prava da pobiju Pelazge, pošto su ih uhvatili da pripremaju zaveru, nisu to hteli učiniti, nego su im samo naredili da se isele iz zemlje. Tako su se Pelazgi odselili i nastanili se u drugim predelima  i na Lemnu. To je rekao Heketaj, a Atinjani pričaju ovo.

U ovoj priči „Kako je Miltijad osvojio ostrvo Lemno“ saznajemo, a kako je rekao Heketaj u svojoj Istoriji, da su Atinjani nepravedno postupili što su proterali Pelazge, jer su proterani sa svoje zemlje, koju su valjano obrađivali, što je izazvalo kod Helena zavist i želju da otmu tu zemlju. Naime, Heketaj smatra da su Atinjani dali neki krš ispod brda Himet kao nagradu Pelazgima što su sagradili bedeme oko  Akropolja, koje nazvahu Pelasgikon (Πελασγικόν), pri tome i on smatra da je to bila Helenska zemlja. Činjenice kao što su: da Heleni nisu znali da naprave bedeme ili da od krša naprave dobru zemlju, govore o tome da nisu posedovali znanje i za takve rabote.  
Međutim, Herodot u prepoznatljivom stilu pričanja kaže: – „Atinjani sami, naprimer kažu : ....“, a da se ne dosete Atinjani: da u to vreme Atinjani i drugi Heleni nisu imali robove, a odmah nakon toga kaže : Pelazgi su čak pripremali pobunu protiv Atinjana, i da su tom prilikom uhvaćeni na delu, a da su oni toliko bili dobri da bez obzira što su imali PRAVA da ih pobiju, pošto su ih uhvatili da pripremaju zaveru nisu to hteli učiniti, već su ih primorali da se isele iz zemlje. Navode i da su Pelazgi napadali njihove kćeri, koje su dolazile kod njih po vodu. Iz ove priče, možemo izvući zaključak, da su Atinjani imali prava da ih pobiju, ali i to da su im uzeli zemlju, ali nisu i vodu, znači da Pelazgi nisu bili porobljeni u to vreme, a to što su slali svoje kćeri po vodu ukazuje da su bili vojnički slabi.
Ovde, u ovoj priči, nameću se pitanja: ko su bili Atinjani, zašto Pelazgi nisu bili pod zaštitom, gde su bili njihovi zaštitnici, kakva su to prava imali Atinjani, koju religiju i kakvi su bili društveni odnosi kod Atinjana i Pelazga i kojim jezikom su govorili i zašto su DANAJCI u 7. veku p.n.e.  sebe nazvali Elini (Έλληνες ),  na koja treba dati valjane odgovore. Međutim, odgovoriti na ova pitanja nije lako i zato će ova priča o Pelazgima i Helenima trajati sve dok se konačno i nedvosmisleno ne dođe do nepobitnih odgovora.

Ko su bili Atinjani?
U priči „PEONIA“, naveli smo da su to Danetova deca, da je to narod koji je došao s mora, i da je bio prognan i da je našao utočište kod pelaškog naroda. Preko pesnika Omira (Homera) i Ovidija saznajemo da sa njima treba biti obazriv, i da imaju jednu psihičku osobinu – lukavstvo. Međutim, najbolji odgovor na ovo pitanje daje sam Herodot u Knjizi II, EUTERPA i pričiAtina. Poreklo Atinjana“

56) Ovim rečima, kad su stigle, Krez se najviše obradovao, više nego svim dotada, jer je mislio da nikada mazga neće vladati Mediji umesto čoveka, i da neće zbog toga ni on ni oni posle njega prestati da vladaju. Posle toga se raspitivao koji su najmoćniji među Helenima, da bi ih pridobio za prijatelje. Raspitajući se, doznao je da su Lakedemonci i Atinjani ispred svih. Lakedemonci su dorskog porekla, a Atinjani jonskog. Oba ova naroda isticala su se iznad svih ostalih helenskih naroda. Atinjani su vodili poreklo od Pelazga, a Lakedemonci su helenskog porekla. Atinjani nisu nikad izlazili iz zemlje, dok su Lakedemonci jako poznati po svojim lutanjima i putovanjima. Za vreme kralja Deukaliona stanovali su u zemlji Ftijotidi, a za vreme Dora, sina Helenova, u zemlji ispod Ose i Olimpa, Histijeotidi. Kad su ih Kadmejci proterali, nastanili su se u oblasti Pinda pod imenom Makedonci. Odatle su, prešli u Driopidu, a iz Driopide dođu tako na Peloponez i dobiju ime Dorci.


U ovoj priči iz Knjige II Euterpa, od oca Istorije, dobili smo odgovor i nepobitnu ISTINU  da su Atinjani poreklom Pelazgi i ništa više o njima. Herodot u svom prepoznatljivom stilu, zavlači čitaoca a u svoje vreme atinsku publiku, koja je slušala njegove priče i za to dobijao nadoknadu u novcu, i to tako da nije davao konačne odgovore. Odgovore je sakrivao u drugim knjigama, i to tako, kada priča Kako je Miltijad osvojio ostrvo Lemno“ iz knjige VI ERATO  tera čitaoca da se vrati na Knjigu II u kojoj kaže da su Atinjani jonskog porekla, da bi kasnije rekao da su poreklom od Pelazga, odmah uvodi Lakedemonce za koje kaže da su Makedonci a oni su od Dora, sina od nekog Helena, da bi na kraju svrstao Dorce tako zvane Makedonce (Lakedemonce) i Jonce tako zvane Atinjane da su pripadnici Helenskog naroda. U ovoj igrariji sa nazivima, a da nas ne bi zavlačio iskorističemo „ključ“, ključnu reč, koju smo i ranije koristili za odgonetanja suštine njegovih ISTINA i kako su Heleni i po kome dobili ime. Herodot i ostali pripovedači starina do današnjih dana kažu od nekog Helena a u originalu  Έλληνες – ELLINA. Ključna reč „BEL“ koju smo iskoristili kod odgonetanja imena  ORBELOS       ( Όρβηλος  i PEONIA (Παιονία), dala nam je odgovore i značenje ovih naziva, te omogućila da otkrijemo prostor gde se nalaze. Ovde ne treba smetnuti sa uma da Elini nisu znali da izgovore glas B, pa su ga menjali sa P, a u daljem prostoru gde su vladali BEL i ONIA i ispustali, gutali ili gl’tali glasove kao deca na početku svog razvoja. Iz ovoga možemo izvući zaključak da su od strane Pelazga, oni nazvani BELINI, jer su bili i oni BELOVI, Belova deca. Šta znači BELINI, otkriva nam kasniji naziv: HELEN, koji dobiše od Rimljana. Rimljani, su na svaku reč ispred E dodavali H, što će se videti u kasnijim pričama vezano za njih. Tako su BELENI (BELINI) za rimljane bili Heleni. Značenje reči BELENI može se i ovako objasniti: u početku, kad su Danajci došli kod Pelazga bili su tamne pigmentacije, u mešanju sa njima (Pelezgima) oni su se oBELILI, postali su oBELENI ( Biljana platno BELLEŠE).  Beleni tako zvani Heleni su i ISTINSKI to što nam prenosi Herodot, poreklom JONCI što se vidi i iz naziva PEONIA  –  Πα(ιονία ) , znači da su Atinjani od ONIA. 


I na kraju ove analize možemo zaključiti da su u prostoru PEONIJE vladali BELovi – Pelazgi (obeleženi), a da su I ONIA ( ι ονία ) – Beleni (obeljeni,obeleni, (b)ellini, ελληνε ili heleni) živeli zajedno s njima.
U ovoj priči, posle ove analize, za sigurno smo utvrdili da su Atinjani isto što i Heleni i da potiču od Pelazga i da su istovremeno i Jonci(ι ονία - jonija).


U nastavku analize, u narednoj priči „ BEL I ONIA(2) –  PELAZGI I HELENI (2)“ biće nastavljena analiza uz pomoć Herodotove priče: „Pelazgi Napuštaju ostrvo“, koja bi trebalo da da odgovore na postavljena pitanja, a posebno na značenje imena ATINA i međusobne odnose između Pelazga i Helena.


Нема коментара:

Постави коментар