Da bi razumeli kakvi su odnosi vladali u prostoru BALKANa,
kako je nazvan u skorašnje vreme, prostor gde su vladali BEL i ONIA, potrebno je izvršiti pregled i analizu svega
što je napisano do sada, ali i korišćenje savremenih sredstava u tu svrhu neće
pomoći, i za sigurno može izazvati samo konfuziju i pogrešno tumačenje, tako da
bi mnoge zagonetke ostale nerazjašnjene. Međutim, ove priče nemaju cilj da
razreše zagonetke nastale iz nezapamćenih vremena, već da utvrde određene
odnose koji su vladali u tom prostoru, i da dadu odgovore na mnogo zablude od
strane učenog sveta u zadnja dva veka.
Prethodna
priča “ Kako je Miltijad osvojio
ostrvo Lemno“ i izvršena
analiza u kojoj su otkrivene psihičke osobine Atinjana, koji su se u tom
vremenu zvali: Danajci, ali bili su JONCI, jer su imali poreklo od ONIA.
Kasnije su postali ELINI, odnosno HELENI, te da su Pelazgi morali da napuste oblast
Atike u strahu da ne budu pobijeni i da se presele daleko od njih čak i na
ostrvo Lemno. Međutim, prethodna priča, može da nas dovede u zabludu, jer
Herodot navodi u jednoj priči da su Atinjani i Pelazgi, ali ne i Dorci. Da ne
bi bilo dilema i trilema, potrebno je da se obradi i ova priča:
Pelazgi
Napuštaju ostrvo
138) „Pelazgi, koji su u to vreme stanovali na
Lemnu, reše da se osvete Atinjanima. Pošto su im bile dobro poznate svečanosti
u Atini, oni nabave lađe sa pedeset vesala, pa, kad su atinske žene
proslavljale svetkovinu u čast Artemide u Brauronu, oni im postave zasede, pa
ih mnogo zarobe, otplove sa njima na Lemno i uzmu ih za svoje inoče. Kad su ove
žene rodile mnogo dece, vaspitavale su svoje dečake po atinskim običajima i na
atinskom, tj. helenskom jeziku. I ovi nisu hteli da se mešaju sa sinovima
pelaških žena, pa su, kad bi neki od njih dobio batina od onih, svi skočili da
mu pomognu i da ga brane. Ovi su dečaci čak smatrali da imaju prava da
zapovedaju onim dečacima, i bili su mnogo jači od njih. Kad su Pelazgi to
primetili, porazgovore se o tome, pa sa užasom pomisle na to do čega će to
dovesti: kad ovi dečaci već znaju da se organizuju protiv njihovih zakonitih
sinova, i kad već sad pokušavaju da im zapovedaju,
šta će tek raditi kad odrastu! I oni tada odluče da poubijaju sinove Atinjanki.
To su i učinili, a zatim poubijaju i majke. Po ovom i ranijem zločinu, koji su
izvršile žene što su za vreme Toanta pobile svoje muževe, zovu se svi zločini u
celoj Heladi lemnijski zločini.“
Herodot, u ovoj priči otkriva, na sebi svojstven način,
da su Pelazgi za razliku od Atinjana, znali tehnologiju moreplovstva, jer su posedovali
brodove sa pedest vesala i sistem navigacije, koji im je omogućio nepogrešivo
putovanje po moru (sl. 1, na karti iz 1785.),
SL.1 |
a koje su naši stari zvali Belo more, a ovde na karti stoje dva
naziva EGIO PELAGO OR ARCHIPELAGO ili αγιο πέλαγο
ili αρχιπέλαγο, što bi u prevodu bilo СВЕТИ ПЕЛАГ ИЛИ ПОЧЕТНИ ПЕЛАГ, koji sada neće biti tumačen u ovoj
priči (nije tema), ali je činjnica da se je zvalo Pelaško (BELAŠKO) more.
Na sl.1
dat je putokaz od Atine do ostrva Lemno, put kojim su prošli brodovi iz Atine
do ostrva Lemno. To što Herodot tvrdi da su Atinjanke bile zarobljene i da su
bile inoče Pelazgima, možda samo potvrđuje psihičku osobinu – ljubomoru, koju
su imali prema Pelazgima. Pelazgi nisu bili poznati samo po znanju i veštinama
u svemu, već i po lepoti i bili sinonim za lepo. Tako da nije istina da su
Atinjanke bile otete, već da su dragovljno krenuli sa Pelaškim mornarima na
ostrvo Lemno. Događaj koji se zbio kasnije, poznat kao Lemnijski zločin a koji
je obrađivan i za vreme vizantijske vladavine ne odslikava istinitost tog
događaja, već nagoveštaj da će deca Atinjanki vladati Pelazgima, a da je to
tačno može se potvrditi kakvu i koju moć imaju i danas da sakriju očiglednu
istinu o svom poreklu ( o tome u temi PARALELE). Da su Pelazgi stvarno izvršili
taj zločin čedomorsva, kao rezultat promisli šta će se desiti njima, onda i Atinjani
ne bi kao Heleni ili Jelini danas postojali, što se vidi u nastavku priče.
139) „Kad su Pelazgi
poubijali svoje sinove, nije im zemlja više htela da rađa, niti su rađale žene,
niti se stoka množila kao ranije. Prisiljeni glađu, i zbog toga što im deca
nisu rađala, pošalju oni izaslanike u Delfe da pitaju kako da se oslobode tih
nevolja. Pitija im naredi da plate
Atinjanima kaznu kakvu im oni odrede. I Pelazgi, zaista, dođu u Atinu, te
izjave da su voljni da plate odštetu za sve učinjene nepravde. A Atinjani
prostru u većnici najlepše jastuke i iznesu na sto najbolja jela, te zatraže od
Pelazga da im predadu svoju zemlju u
isto takvom stanju. Pelazgi im ovako odgovore: “Kad za vreme bure stignete na
brodu iz vaše zemlje u našu, onda ćemo vam je i predati.“
Znali su, naime, da je to nemoguće,
jer se Atina nalazi daleko na jugu od Lemna. I tada je na tome i ostalo.“
Pelazgi
su imali specifične odnose prema plemenima koja su bila u njihovom okruženju
ili u njihovom prostoru i vrlo razvijene društvene odnose u okviru svoje
zajednice, koji su se zasnivali na principu jednakosti i podele posla. Tako da
su svi pripadnici a i druga plemena u ili van njihovog prostora bili jednaki,
oni su bili barabar između sebe i prema drugima, za razliku od kasnije Atinske
DEMOKRATIJE, koja je ozakonila robovlasnički društveni sistem i Vladavinu elite.
Međutim, Pelazgi da bi očuvali ovakav sistem jednakosti morali su da imaju
sisteme za zaštitu. Na prvom mestu je bio njihov predak BEL, koji je u njihovom
umu utisnuo dva osnovna principa: da su ljudi jednaki i bez zla prema drugima.
Na drugom mestu su bili zaštitnici – vojnici, sa ulogom da zaštite prostor u
kome su živeli BEL I ONIA od okolnih plemena koja se nisu pridražavala Belovih
principa. Na trećem mestu su bili učitelji i savetnici, sa ulogom da uče i savetuju svoju
nezrelu „decu“, kako da postanu ljudi (ČOVECI). Postoje i druge podele, ali one
nisu sada bitne.
U ovoj
priči, kako kaže Herodot: „Kad su Pelazgi
...“ i na osnovu izloženog možemo nastaviti analizu, tako da tvrdnja da su
Pelazgi stvarno učinili zločin možda bude moguća ali od dela plemena koja su
bila integrisana u njihov prostor tako što im je duh prošlosti ( ili anđeo na
osnovu Danetovog zaveta) ukazao šta treba da urade i koje zlo
da učine. Bilo kako bilo, otišli su
kod svojih učitelja u PITIJI da PITAJU šta valja činiti, za zlo što ih je
snašlo.
U nastavku priče:
140) „Ali kasnije, posle mnogo godina,
kad je Herzones na Helespontu potpao pod Atinsku vlast, dođe Miltijad, Kimonov
sin, za vreme duvanja severnih vetrova, iz Eleunta na Herzonezu brodom na Lemno
i naredi Pelazgima da napuste ostrvo,
podsetivši ih na proročanstvo za koje su Pelazgi mislili da se neće ispuniti. I
Hefestijanci ga poslušaju, a Mirinjani nisu hteli da se slože s tim da priznaju
da je Herzones Atika, pa su bili opsednuti, dok se i oni nisu predali.
Eto, tako je Lemno pao
u ruke Miltijadu i Atinjanima.“,
Herodot kaže : „ Da je
Miltijad došao i naredio Pelazgima da napuste ostrvo, a oni koji nisu poslušali
bili su opsednuti a potom i proterani“, iz koje možemo zaključiti da su zaštitnici, a ne Atinjani, proterali stanovnike
ostrva Lemno za učinjene nepravde. O tome gde su proterivani oni koji nisu
mogli da se integrišu u Pelaško društvo u nekoj od priča iz ove teme, koje
obrađuju temu zaštitnika prostora gde su boravili BEL i ONIA.
Нема коментара:
Постави коментар